בית >> בלוג >> החזר מס למורים - גם לכ...

החזר מס למורים - גם לכם מגיע! 

לפתור את בעיית התגמול הנמוך של המורים כנראה לא נצליח – אבל הנה כמה טיפים על החזרי מס!

מורים מחזיקים באחד מהמקצועות החשובים ביותר שיכול אדם לעסוק בו, המורים אחראים על עיצוב וסלילת הדרך של דור העתיד. לצד החשיבות הרבה שבתפקיד ותחושת השליחות שרבים מהמורים חשים, מורים מתוגמלים בצורה שאינה הולמת לדעת רבים. כך, פעמים רבות, המורים מוצאים עצמם במאבק יום יומי על פרנסתם. לכן, זה כל כך טראגי שהמדינה מחזיקה בכספים שמגיעים על פי חוק למורים כהחזרי מס, ומתוך חוסר מודעות המורים כלל אינם דורשים כסף זה בחזרה.

מורים הם בכלל שכירים, מגיע להם החזר מס? (כן!)

לפי חוק, המס שעל שכיר לשלם מחושב באופן שנתי לפי צפי השכר הממוצע לחודש באותה שנת המס. כלומר, על מנת לדעת כמה מס היה על עובד מסוים לשלם בשנה מסוימת, נדרשים המדדים המדויקים של הרווח שלו לאורך החודשים השונים במהלך השנה. תהליך גביית המס הוא כזה שבו המס מנוכה מהשכר באופן חודשי לפי חישוב יחסי, ולכן בעת הגבייה ההנחה היא שהעובד ימשיך להרוויח שכר קבוע חודשי לאורך השנה כפי שהרוויח באותה השנה.
במצבים בהם לשכיר יש הכנסה משתנה או שלא עבד בחלק מחודשי השנה, יוצא שבפועל נגבה סכום גבוה מהנדרש עבור החודשים בהם עבד או עבור החודשים בהם הרוויח שכר גבוה יותר באופן יחסי, כיוון שהשכר החודשי הממוצע נמוך מזה שציפו לו בזמן גביית המס.
על שכירים אין חובת דיווח, וכך יוצא ששכירים רבים שאינם מודעים לחוקים הללו ולא מגישים את הטפסים הרלוונטיים לקבלת החזר המס. הרבה פעמים, גם כאשר אנשים מגישים חלק מהטפסים להחזר המס, הם אינם מודעים לכלל הזכויות שלהם ולכן מפסידים חלק מההחזר שהגיע להם על אותה שנה.

מה מיוחד בזכאות החזרי מס למורים?

הסכומים שמתקבלים בתקופת השבתון מגיעים מקרן ההשתלמות נחשבים כמענק ולא כשכר. לכן שבשנת המס של היציאה לשבתון, יוצא שמבחינת קבלת השכר, המורה הועסק רק ב9-10 חודשים ובשנת החזרה מהשבתון, רק ב2-3 חודשים. החישוב נעשה, כפי שציינו, לפי צפי שנתי מתוך המשכורת החודשית, ולכן הצפי בחודשים בהם המורה עבד היה כי ימשיך לעבוד באופן זהה לאורך כל שנת המס, אך השבתון גרם לכך שהמורה לא הועסק בכל שנת המס. התוצאה היא שנוכו ממשכורתו מיסים בעודף והוא זכאי להחזר מס. כך לדוגמה מורה שיצא לשנת שבתון בשנת הלימודים תשע"ה זכאי בסבירות מאד גבוהה להחזר מס גם עבור שנת 2014 וגם עבור שנת 2015.
כאמור, גם אי יציבות בשכר עשויה להוביל להחזר מס, רבים מהמורים שנכנסו לרפורמת אופק חדש בשנים האחרונות שיפרו את שכרם מה שעשוי להוביל בהחלט לזכאות החזר מס למורים.
סיבה נוספת היא מענקים דוגמת "מענק היובל" אשר אמנם לא זכאים לו לעיתים תכופות (אלא רק אחרי 25 שנות ותק), כך שאם קיבלת מענק כזה בשש השנים האחרונות כדאי מאד לבדוק אם ישנה זכאות להחזר מס.
למורים מגיעים החזרי מס גם מסיבות רבות נוספות, למשל הפקדות לביטוח חיים, תרומות, הוצאות בגין השתלמויות ורכישת ספרים ועוד.
מורים? בצעו בדיקת זכאות להחזר מס הכנסה עכשיו בחינם!
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו