בית >> בלוג >> מה כדאי לעשות עם החזר מס

מה כדאי לעשות עם החזר מס

כל אחד מאתנו עובד ומשלם על פי חוק מס הכנסה. בין אם אנחנו עצמאים או שכירים, זו אחת המחויבות שלנו למדינה. אלה מן הסתם חוקים גלובאליים הקיימים בכל מקום ובכל מדינה מתוקנת על פני הגלובוס.
לשכירים שבינינו, התשלום למס ההכנסה מחושב ומתבצע באופן אוטומטי אחת לחודש וזאת על פי תנאי ההעסקה וגובה המשכורת. אצל עצמאים המחויבים בתשלום מס, הגבייה נעשית אחת לחודשיים לרוב. עם זאת, החישוב של כמה מס הכנסה עלינו לשלם באמת למדינה,  נעשה בראייה שנתית. כלומר, בהמון מקרים יש פערים בין תשלום המס השנתי לבין זה שכבר שילמנו בפועל מדי חודש. בהרבה מהמקרים האלה, הפער יהיה לטובתנו. הווה אומר שמגיע לנו החזר מס מהמדינה בעבור אותה שנת מס קונקרטית.
לגלות בסוף השנה שמגיע לנו החזר כספי, זה תענוג וכיף גדול. אך מה אנחנו עושים עם הכסף המיותר שחוזר לחשבון הבנק שלנו? שאלה מצוינת. במאמר זה נסקור מס דרכים כדאיות לשימוש באותו החזר מס.
  1. פרעון חובות והלוואות – הלוואות אישיות שלקחנו מהבנק או מחברת האשראי צוברות ריביות, במיוחד אם פרסנו את החוב על משך מספר שנים. על כן, שימוש בהחזר מס לשכירים לצורך סגירת אותו חוב או הלוואה, גם יתן לנו ראש שקט וגם יחסוך לנו בתשלום כל הריביות ויתכן גם הקנסות המוצמדים אליהן במידה ולא השכלנו לפרוע את ההלוואה שלקחנו בזמן שיועד לה. סגירת ההלוואה או הפחתתה משמעותית על ידי תשלום במכה אחת (כתוצאה מהחזר המס), גם מעלה את ניקוד האשראי שלכם. דבר הנותן פתח עתידי לעוד הטבות וחיסכון כלכלי נוסף.
  2. קרנות וקופות גמל שונות אליהן מופרש סכום חודשי קבוע על ידינו או על ידי המעסיק שלנו, הן לא רק דבר שבשגרה אלא גם חשיבה קריטית ליום שאחרי – עזיבת מקום העבודה, פנסיה, חסכונות לילדים. אחת הדרכים היעילות לשימוש בהחזר מס, היא הפקדת אותו סכום המגיע לנו מהמדינה לקופה שניתן להפקיד אליה באופן עצמאי. מילוי הקופה יסייע לנו להערכה לפני ניקוי מס. כדאי לבדוק קודם לכן את תקרת הסכום המקסימלי המותרת בחוק על מנת לא לחרוג ממנה ולהמשיך
  3. ליהנות מניכוי מס שייתן לנו עוד קצת שקט פיננסי.
  4. במידה ואנחנו זקוקים לביטוח חיים או בריאות בשל מצב רפואי שהתעדכן לאחרונה, כדאי להשתמש בהחזר המס למימון עלויות הביטוח.
  5. השקעה בנכס הביתי – שימוש בכסף החוזר אלינו מהמדינה בעבור שיפוץ הבית מעלה מאוד את הערך שלו. התשואה של הנכס תהיה בשיעור גבוה בהרבה מההשקעה שלנו ועל כן אופציה זו היא כדאית ביותר . קל וחומר עם הנסיקה במחירי הדיור בעשור האחרון
  6. השקעה עתידית – שימוש בכסף לפיקדון עם ריבית מספקת, השקעה במניות או בקרנות עם סיכון נמוך, כל אלה הן מחשבה חכמה לטווח הארוך. גם עבור ימים אפורים יותר כשתזרים המזומנים שלנו עלול לקטון או להיעלם לזמן מה.
  7. חופשה –  את האופציה המועדפת השארנו לסוף ,אין כמו חופשה משפחתית מהנה על חשבון החזר המס שקבלתם.
לסיכום, יש המון דרכים ואמצעים בטוחים ויעילים להשתמש בהחזר המס השנתי שלנו. הדבר מאוד אינדיבידואלי ותלוי בכמה וכמה גורמים כמו אורחות חיינו, גובה המשכורת החודשית שלנו, שאיפותינו לעתיד , הסטטוס המשפחתי שלנו, מצבנו הבריאותי ועוד ועוד.
על מנת לבדוק אם אתם זכאים להחזר מס, מומלץ בחום לבדוק זאת בצורה פשוטה אונליין. הבדיקה היא חינמית. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס למערכת פינאפ . כל השאר עלינו. במידה ואכן מגיע לכם החזר, תהיה לכם האפשרות להגיש בקשה לקבלו בקלות ובמחיר הזול ביותר.
עכשיו שיש לכם תכנון, זה הזמן להגיש בקשת החזר מס הכנסה!
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו